Home » , , , , , » Χρήστος Καπάταης: Έτσι θα γίνει η ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου (vid & εικόνες)

Χρήστος Καπάταης: Έτσι θα γίνει η ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου (vid & εικόνες)

Written By MYMOSXATO GREECE on Δευτέρα, 15 Μαΐου 2017 | 2:35:00 μ.μ.


Μπορεί οι μπουλντόζες να καθυστερούν πολύ για να μπουν στο Ελληνικό, αλλά λίγα χιλιόμετρα πριν, όλα είναι έτοιμα για να ξεκινήσει το μεγάλο πρότζεκτ της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου. 

Το NOTIA.GR βρέθηκε στον Φαληρικό Όρμο και μίλησε με τον Αντιπεριφερειάρχη Νότιου Τομέα Αττικής, Χρήστο Καπάταη, το μάτι και το αυτί της Περιφέρειας, που χρηματοδοτεί το έργο, για παρακολουθεί από κοντά την εξέλιξή του και να τηρηθεί αυστηρά το χρονοδιάγραμμα των 21 μηνών.

.......................
Η ανάθεση του έργου έγινε μετά από διεθνή, ηλεκτρονικό διαγωνισμό.

 Tη χαμηλότερη προσφορά για το έργο προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ κατέθεσε η ΑΚΤΩΡ, με έκπτωση περίπου 54%. Συγκεκριμένα: ποσοστό μέσης έκπτωσης 53,54% που αντιστοιχεί σε οικονομική προσφορά 58.907.489,50€ (πλέον ΦΠΑ 24%)

 Στο διαγωνισμό κατατέθηκαν 8 δεσμευτικές προσφορές. Δεύτερη ήρθε η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με 53,24%, τρίτη η J&P ΑΒΑΞ με 51,48%, τέταρτη η ΤΕΡΝΑ με 43,75%, πέμπτη η Κ/Ξ TEKΑΛ-OBEROSLER με 43,42%, έκτη η ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ με 41,92%, έβδομη η Condotte Italiana με 41,10% και όγδοη η ΜΕΤΚΑ με 36,73%.

 Το έργο χρηματοδοτείται εξ’ολοκλήρου από τα ταμεία της Περιφέρειας Αττικής και δεν έχει χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Υπολογίζεται ότι για την πρώτη φάση του διαγωνισμού η Περιφέρεια δαπανά το 40% των αποθεματικών της. Το έργο είχε εξαιρεθεί από το ΕΣΠΑ της προηγούμενης περιόδου, καθώς η Κομισιόν το είχε κρίνει «έργο-βιτρίνα».

 Η πρώτη φάση του έργου περιλαμβάνει την κατασκευή των έργων υποδομών για την ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου και ειδικότερα έργα οδοποιίας, υδραυλικά έργα και υποστηρικτικά έργα.

 Ήδη οι τοπογράφοι έχουν πιάσει δουλειά και το επόμενο διάστημα θα αρχίσουν τα έργα στo εγκαταλελειμμένο, παραλιακό μέτωπο (490 στρέμματα) που θα ενώσει πάλι με τη θάλασσα, την Καλλιθέα και το Μοσχάτο μετά από δεκαετίες και θα συμβάλει στην τουριστική ανάπτυξη της Αθηναϊκής Ριβιέρας. Και όχι μόνο. Με το έργο αυτό θα πάρουν αξία και οι Ολυμπιακές εγκαταστάσεις, θα αναστηθούν πανάκριβα κτίρια που ρήμαζαν από την εγκατάλειψη, (30.000 τμ) ανάμεσά τους και το ανοιχτό γήπεδο του Beach Volley με πάνω από 6.000 θέσεις, που μπορεί να μετατραπεί σε ανοιχτό θέατρο και να γίνει το «Ηρώδειο της παραλίας».

 Η ανάπλαση αυτή δίπλα στο Σταύρος Νιάρχος και στη μαρίνα του Φλοίσβου, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της μαρίνας του Αλίμου, της μεγαλύτερης της Ν/Α Μεσογείου (όλα είναι έτοιμα για την προκήρυξη διαγωνισμού) και της ανάπλασης της ακτογραμμής του δήμου Αλίμου, θα δημιουργήσει ένα ενιαίο παραλιακό μέτωπο, πόλο τουριστικής έλξης, που θα ξεκινάει από το Μοσχάτο και θα καταλήγει στον Άγιο Κοσμά.

ΣΕ ΜΗΚΟΣ 1.800 ΜΕΤΡΩΝ ΤΑ ΕΡΓΑ 

 Τα έργα ξεκινούν από τη συμβολή της Συγγρού με το υπερυψωμένο κομμάτι της Ποσειδώνος και θα τελειώνουν εκεί που ενώνεται το υπερυψωμένο κομμάτι της Ποσειδώνος με την Εθνική Οδό. Αυτό είναι περίπου 1.800 μέτρα. Το πρώτο μέρος του έργου είναι το γκρέμισμα όλου αυτού του δρόμου που λειτουργεί ως τείχος, φαίνεται από εδώ άλλωστε η υψομετρική διαφορά και φαίνεται ότι δεν μπορεί να περάσει κάποιος από τη μία μεριά στην άλλη. Το γκρέμισμα του συγκεκριμένου δρόμου είναι υποχρεωτικό για το βασικότερο λόγο ότι εδώ που θα γκρεμιστεί από κάτω και σε φάρδος 35 μέτρα σε όλο το μήκος έπρεπε να γίνει το μεγάλο αντιπλημμυρικό κανάλι γιατί εδώ είναι ο Ιλισσός πιο δίπλα ο Κηφισός, τα δύο μεγαλύτερα ποτάμια της Αττικής καταλήγουν εδώ, υπάρχει πάρα πολύ σοβαρό πρόβλημα, ειδικά στις χαμηλές περιοχές του Μοσχάτου και του Ταύρου.

ΑΝΕΜΠΟΔΙΣΤΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ 

 Σε δύο σημεία στην Καλλιθέα και στο Μοσχάτο υπογειοποοείται ο δρόμος και για 300 μέτρα από πάνω θα μπορεί ο κόσμος να περνάει ελεύθερα, φτιάχνεται ένα πάρκο πάνω από το δρόμο ουσιαστικά. Θα μπορεί ο κόσμος να περνάει με τα πόδια απέναντι, ανεμπόδιστα, θα δημιουργηθούν και πέντε εσπλανάδες, μεγάλες γέφυρες δηλαδή και επί της ουσίας κάθε 100 μέτρα δηλαδή θα μπορεί ο πεζός να περνάει από τη μία μεριά του δρόμου στην άλλη. Ο δρόμος μεταφέρεται από τα 80 μέτρα περίπου απόσταση εδώ μπροστά, σε αυτό το επίπεδο..

ΤΟ ΠΑΡΚΟ ΤΩΝ 220 ΣΤΡΕΜΜΑΤΩΝ 

 Το κανάλι που καταλήγει ο Ιλισσός. Βασικά είναι τα σύνορα Καλλιθέας με το Δήμο Μοσχάτου – Ταύρου. Όλο το κομμάτι το οποίο είναι ανεκμετάλλευτο εντελώς, είναι το κομμάτι που πρέπει να φτιάξουμε το πάρκο. Είναι περίπου 220 στρέμματα τα οποία θα γίνουν ένα ωραιότατο πάρκο να το χαρεί ο κόσμος. Το σχέδιό μας είναι ότι το συγκεκριμένο πάρκο μαζί με τις υποδομές που υπάρχουν εδώ θα πρέπει να είναι αυτοσυντηρούμενα.

 Αυτό σημαίνει ότι επειδή το να φτιάξεις ένα πάρκο είναι εύκολο, το να το συντηρήσεις είναι πάρα πολύ δύσκολο (βλ. Πάρκο Τρίτσης) το σχέδιο μας είναι ότι θα πρέπει να έχει μηδενική επιβάρυνση στον προϋπολογισμό όλα τα ακίνητα που βρίσκονται απ’ την πλευρά αυτή, τα δομημένα δηλ. θα πρέπει να μας δίνουν εκείνα τα έσοδα έτσι ώστε το πάρκο να αυτοτροφοδοτείται, να είναι αυτοσυντηρούμενο και να είναι πάντα σε πολύ υψηλό επίπεδο..

Η ΚΑΛΛΙΘΕΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΣΧΑΤΟ ΞΑΝΑΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΑΡΑΛΙΑΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ 

 Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του έργου, δηλαδή οδοποιία και αντιπλημμυρικά, έχουμε κερδίσει δύο πράγματα.

 Πρώτο δεν θα υπάρχει πλέον αποκλεισμός της Καλλιθέας και του Μοσχάτου, από τη θάλλασσα. Οι πόλεις θα ξαναενωθούν με τη θάλασσα. Αυτό που είχαμε χάσει από τη δεκαετία του 70΄σήμερα το ανακτούμε. Έτσι λοιπόν και η Καλλιθέα και το Μοσχάτο ξαναγίνονται παραλιακές πόλεις.

 Το δεύτερο είναι όταν θα υπάρχει πρόσβαση στα πρώην Ολυμπιακά ακίνητα, πλέον ακίνητα της Περιφέρειας Αττικής, εδώ θα ξεκινήσει η διαδικασία ανάπλασης. Δεν μπορείς να αναπτύξεις τίποτα όταν είναι αποκλεισμένο. Έτσι και τα κτίρια αυτά θα πάρουν ζωή αλλά αλλά και το μεγάλο πάρκο στην πλευρά του Μοσχάτου, το οποίο είναι 220 στρέμματα..

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΟ ΕΡΓΟ 

 Αφού γκρεμίζεται ο δρόμος θα φτιαχτεί το αντιπλημμυρικό κανάλι, το οποίο θα καλύπτει όλο το μήκος του δρόμου, θα έχει φάρδος περίπου 35 μέτρα και θα είναι υπόγειο. Το κανάλι θα έχει τη δυνατότητα να μαζέψει όλα τα νερά της περιοχής, ώστε να μην έχουμε κίνδυνο από βροχές από τον Ιλισσό και τον Κηφισό.

 Μέσα στα υδραυλικά έργα περιλαμβάνεται και μια μονάδα καθαρισμού των υδάτων η οποία θα είναι στα 2,2 χιλιόμετρα, δηλαδή θα φθάνουμε στον Ελαιώνα, έτσι ώστε να μπορούμε να καθαρίζουμε τα νερά και να έρχονται καθαρά τα νερά του ποταμού εδώ και να ποτίζουμε όλη την έκταση. Οι αγωγοί που θα δημιουργηθούν θα λειτουργούν και αμφίδρομα, δηλαδή στις εποχές που δεν θα υπάρχει νερό στο ποτάμι, θα μπορούμε να τραβάμε νερό από τη θάλασσα έτσι ώστε να φεύγει το νερό με πίεση προς τα κάτω και να μην έχουμε προβλήματα με κουνούπια με οσμές κλπ..

 Δείτε αναλυτικά ολόκληρο το ρεπορτάζ του NOTIA.GR με εικόνες και βίντεο!

.
Share this article :

0 σχόλια:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΕΙΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ

twitter facebook google plus YOUTUBE rss feed email

E-MAIL mymosxato@gmail.com

Το "MY MOSXATO" είμαστε όλoι εμείς. Στείλτε μας το άρθρο σας, την είδησή σας, το δελτίο τύπου, την καταγγελία σας, την φωτογραφία σας, το video σας στο "e-mail" μας και θα δημοσιευθεί άμεσα. Με την βοήθειά σας γινόμαστε καλύτεροι! "ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΕΙΛΕΤΕ e-mail"

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ





Χαμένος Θησαυρός-Κοινωνική Μέριμνα

Θερμιδομετρητής:

 


Αυτή ή εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα
Support : Δημιουργία και Συντήρηση Ιστοσελίδας |COSMOS NEWS Copyright © 2011-2016. Το Μοσχάτο Μου-ΝΕΑ ΠΟΛΗ ΜΟΣΧΑΤΟ ΤΑΥΡΟΣ - All Rights Reserved
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...